onsdag 26 maj 2010

Syskonkärlek

Älskade syskon i Herren!
Vad är det som förenar troende över hela världen?
Svaret på frågan är;
  1. Gud - Den Helige Ande; har dragit oss till Gud, och Han bor i oss, vi har alla del i samma Ande.
    "Eller vet ni inte att er kropp är ett tempel åt den helige Ande, som bor i er och som ni har fått av Gud, och att ni inte tillhör er själva? Ni har blivit köpta och priset är betalt. Så förhärliga då Gud i er kropp!" 1Kor.6:19-20

  2. Gud - Sonen; att vi bekänner Jesus som vår Herre, och att vi fått våra synder förlåtna genom hans död och uppståndelse.
    "Vad skall vi nu säga? Skall vi fortsätta att synda för att nåden skall bli större? Nej, visst inte! Vi som har dött bort från synden, hur skulle vi kunna fortsätta att leva i den? Eller vet ni inte att vi alla som har blivit döpta till Kristus Jesus har blivit döpta till hans död? Vi är alltså genom dopet till döden begravda med honom, för att också vi skall leva det nya livet, liksom Kristus uppväcktes från de döda genom Faderns härlighet. Ty är vi förenade med honom genom en död som hans, skall vi också vara förenade med honom genom en uppståndelse som hans. Vi vet att vår gamla människa har blivit korsfäst med Kristus, för att syndens kropp skall berövas sin makt, så att vi inte längre är slavar under synden. Ty den som är död är friad från synd. Har vi nu dött med Kristus, tror vi att vi också skall leva med honom. Vi vet att Kristus aldrig mer dör, sedan han blivit uppväckt från de döda. Döden har inte längre någon makt över honom. Ty hans död var en död från synden en gång för alla, men det liv han lever, det lever han för Gud. Så skall också ni se på er själva: ni är döda från synden och lever för Gud i Kristus Jesus." Rom.6:1-11

  3. Gud - Fadern; Vi har alla samma Fader, Gud i himlen.
    "Låt på samma sätt ert ljus lysa för människorna, så att de ser era goda gärningar och prisar er Fader i himlen." Matt.5:16

Detta gör oss till syskon i Herren!
Bibeln säger att Jesus är stammen och vi är grenarna, vi är förenade med varandra genom Jesus.
"Jag är den sanna vinstocken, och min Fader är vingårdsmannen. Varje gren i mig som inte bär frukt skär han bort, och varje gren som bär frukt rensar han, för att den skall bära mer frukt. Ni är redan nu rena i kraft av det ord som jag har talat till er. Förbli i mig, så förblir jag i er. Liksom grenen inte kan bära frukt av sig själv, utan endast om den förblir i vinstocken, så kan inte heller ni det, om ni inte förblir i mig. Jag är vinstocken, ni är grenarna. Om någon förblir i mig och jag i honom, bär han rik frukt, ty utan mig kan ni ingenting göra. Om någon inte förblir i mig, kastas han ut som en gren och torkar bort, och man samlar ihop sådana grenar och kastar dem i elden, och de bränns upp. Om ni förblir i mig och mina ord förblir i er, så be om vad ni vill, och ni skall få det. Min Fader förhärligas, när ni bär rik frukt och blir mina lärjungar." Joh.15:1-8
Känner du inte Jesus, så har du möjligheten att börja göra det idag. Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta, den hjälper dig att söka Gud. Jesus älskar dig och vill uppenbara sig för dig!
Gud välsigne dig! / Johan

1 kommentar:

Andreaz sa...

Det är inte en Kristen lära att personen Jesus är Gud, detta är Bibeln tydligt med. Jesus kom för att uppenbara Gud Fadern för världen och Fadern var också Jesus Gud. Jesus säger också att Fadern är den ända sanna Guden så det man kan fråga sig är om nu Jesus Gud är den ända sanna Guden varför har så många så kallade kristna en annan Gud?

Idag så klassa man inte som Kristen om man inte tror på treenigheten eller att Jesus är Gud.
men frågan man ska ställa sig är vad man kan hitta angående Gud när man studerar Bibeln.

Jesus talar om Gud:

Joh 4:21 Jesus svarade: ”Tro mig, kvinna, det kommer en tid när det varken är på det här berget eller i Jerusalem som inte ska tillbe Fadern.
Joh 4:22 Ni tillber vad ni inte känner. VI tillber vad vi känner, eftersom frälsningen kommer från judarna.
Joh 4:23 Men det kommer en tid, och den är redan här, när SANNA TILLBEDJARE SKA TILLBE FADERN i ande och sanning. Sådana tillbedjare vill Fadern ha.

Joh 7:16 Jesus svarade: "MIN LÄRA ÄR INTE MIN, den kommer FRÅN HONOM SOM HAR SÄNT MIG.( Joh 8:16 Fadern som har sänt mig är med mig.)

Joh 17:3 Och detta är det eviga livet: att de känner dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt, Jesus Kristus.

Det är tydligt här att Jesus beskriver Fadern som den ända sanna Guden.

Jesus har en Gud

Joh 20:17 Jesus sade till henne: ”Rör mig inte, för jag har inte stigit upp till Fadern än. Men gå till mina bröder och säg till dem att jag stiger upp till min Far och er Far, till MIN Gud och er Gud.”

Vet inte hur mycket tydligare Jesus hade kunnat säga att endast Fadern är Gud.

Bibeln beskriver Gud som endast en person inte tre personer som så många människor tror på idag tyvärr.

Jes 45:5 Jag är Herren, och det finns ingen annan. Utom mig finns ingen Gud. Jag spänner bältet om ditt liv, fastän du inte känner mig,
Jes 45:6 för att man ska förstå både i öster och väster att det inte finns någon utom mig. Jag är Herren, och det finns ingen annan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...