söndag 13 juni 2010

Din plats!

Dagens bibelord;
"Gud sade: "Varde mitt i vattnet ett valv som skiljer vatten från vatten!" Gud gjorde valvet och skilde vattnet under valvet från vattnet ovan valvet. Och det skedde så. Gud kallade valvet himmel. Och det blev afton och det blev morgon. Det var den andra dagen." 1Mos.1:6-8
Gud börjar här den andra skapelsedagen att göra plats för oss.
Guds hjärta längtar efter gemenskap med oss.
""Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig. I min Faders hus finns många rum. Om det inte vore så, skulle jag då ha sagt er att jag går bort för att bereda plats åt er? Och om jag än går och bereder plats åt er, skall jag komma tillbaka och ta er till mig, för att ni skall vara där jag är. Och vart jag går, det vet ni. Den vägen känner ni."
Thomas sade: "Herre, vi vet inte vart du går. Hur kan vi då känna vägen?" Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.
" Joh.14:1-6
Jesus är vägen till Gud, sanningen om Gud och livet från Gud!
Gud har en plats för dig, vägen till den går genom Jesus.
Känner du inte Jesus, så har du möjligheten att börja göra det idag. Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta, den hjälper dig att söka Gud. Jesus älskar dig och vill uppenbara sig för dig!
Gud välsigne er! / Johan

2 kommentarer:

Andreas sa...

På "Blogg29" (på "apg29") så tipsade Christer Åberg där för nåra dar sedan om ett spel, ett kristet spel "Testament". Man kan tydligen lära sig om Bibeln genom att spela det spelet. Gratis att ladda ned. Har själv inte spelat det men ska nog försöka göra det.

http://testamentgame.bibelsallskapet.se/

Ja du kanske inte har intresse men i alla fall.

Sanningen skall göra dig fri! sa...

Hej Andreas!

Visst låter det intressant, bibeln är den bästa boken :-)

Gud välsigne dig! / Johan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...