tisdag 1 juni 2010

Tappa inte modet, tappa inte sugen!

Idag vill jag bara uppmuntra dig med Jesu ord;
"Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig." Joh.14:1
Jag hade en gång en lärare, hon hade ritat en elefant som hade tappat snabeln på ett papper, under elefanten stod texten;
"Tappa inte sugen"
Gör inte det, oroa dig inte och tappa inte sugen.
Känner du inte Jesus, så har du möjligheten att börja göra det idag. Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta, den hjälper dig att söka Gud. Jesus älskar dig och vill uppenbara sig för dig!
Gud välsigne er! / Johan

2 kommentarer:

Marie sa...

Har länge undrat var det blev av Helen efter vårt år på Bjärka. Jag hade den där elefantbilden i min Bibel i många år innan jag tappade bort den.

Sanningen skall göra dig fri! sa...

Ja, lappen vet jag inte var den är, kanske i någon av biblarna, men budskapet sitter kvar där i hjärtat!
Har också funderat, men har inget hört.
Gud välsigne dig! / Johan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...