tisdag 22 juni 2010

Vår församling (kyrka, cellgrupp)

Följande text är tagen från "10 dagar av bön" av Cfan.eu
"Be ständigt och tacka hela tiden Gud. Gör så, det är Guds vilja i Kristus Jesus." 1Tess.5:17-18
Torsdag 24/6-2010
Ljus placeras i ljusstakar. Glödlampor placeras i lamphållare och träd planteras i marken. Utan ljusstakar skulle ljusen falla. Glödlampor skulle aldrig lysa om de inte sattes i lamphållaren och träd skulle snart dö om de inte planterades i marken. För kristna är församlingen som en ljusstake, en källa till styrka och platsen där de kan sätta ned sina rötter - så att de kan stå fasta, skina och växa.
Församlingen är inte ett mänskligt påfund utan Guds idé. Det är viktigt för oss att vara i en nära, meningsfull gemenskap med andra Guds barn, att betjäna dem och låta dem betjäna oss. Har vi en församling som vi kan lita på, där vi känner oss hemma och som kan tala in i våra liv?
Vi behöver ett bra kyrkligt umgänge. Om vi inte har någon sådan behöver vi leta upp en och träffa andra kristna. Men, det finns inga perfekta församlingar och det är inte bra att gå från församling till församling under lång tid. Vi måste vara en överlåten del till en lokal församling. Vi måste låta oss ledas av Herren, och när vi är säkra på att Han har placerat oss på en plats skall vi vara trogna där.
Bönämnen:
Vi ber att ...
  • vi skall kunna överlåta oss till en lokal församling och bygga Guds rike tillsammans med andra kristna.
  • Herren skall leda oss till rätt plats.
  • vi skall vara trofasta, och inte bara vara åskådare utan aktiva arbetare.
  • vi inte skall tillåta oss själva att vara negativt manipulerade eller influerade.
  • vi skall vara förberedda att låta oss själva bli betjänade och att betjäna andra.
  • vi skall be för människor i vår församling.
  • vi skallvara trogna i ekonomiskt stöd till vår församling.
  • vi inte skall vara beroende av människor, men veta att Herren arbetar genom människor.
  • vi skall ära och respektera våra bröder och systrar i Kristus som den Helige Andes tempel.

Jag uppmanar dig att vara med och be under dessa dagar.
Vill du ha hjälp i bön kan du skicka in dina bönämnen och delta i denna böneperiod på denna länk.
Känner du inte Jesus, så har du möjligheten att börja göra det idag. Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta, den hjälper dig att söka Gud. Jesus älskar dig och vill uppenbara sig för dig!
Gud välsigne er! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...