lördag 26 mars 2011

Jag hade en dröm...


I går natt drömde jag en dröm, jag vill gärna dela vissa delar av den med dig.


Jag befann mig i ett rum tillsammans med flera andra, rummet var fyllt av böcker som ägaren av huset var författare till.
Jag blev inbjuden till ett annat rum tillsammans med andra speciellt utvalda, där bjöds vi att sätta oss ner vid ett bord. Bordet var dukat med mat, små läckra kakor på varje plats, en underbar salladsskål m.m. Vi satt runt bordet och tillsammans bad vi för kvällen, när vi bett färdigt sa värden åt oss att gå vidare.
Jag hade ju inte ens smakat på maten.
Speciellt så lockade mig den fina kakan, den såg så god och läcker ut, och jag tänkte att jag måste smaka en liten bit av den. Samtidigt som vi reste oss sträckte jag mig fram för att ta en liten bit, bara en liten bit av den för att smaka på den. Men den var kladdig och fastnade på min hand, jag stoppade in den i munnen och den smakade ljuvligt underbart i min mun. Men oj vad kletig jag blev, snart var båda händerna och munnen, alldeles kladdiga och jag försökte att äta upp den så fort som möjligt, men det verkade som om det tog en evighet att tugga den. Då såg jag salladen som stod på bordet, och nu mindes jag att det var den som vår värd hade sagt att vi fick äta av, jag tog några blad innan vi fortsatte. Den var om möjligt ännu godare, nu kändes det pinsamt, allt detta skedde när vi på väg till en annan del av rummet.
Där låg bestick på bordet, men jag hade inte brytt mig om att använda dem.
Jag följde med bort till den andra delen av rummet, mina händer var kladdiga och kletiga, som när man har ätit en polkagris och fått det blöta klibbiga sockret på fingrarna, eller som att man hällt honung eller sirap på händerna för att sedan doppa dem i en skål hackade mandlar. Jag försökte så gott jag kunde att dölja mina händer, jag åt och tuggade febrilt för att få slut på det jag hade i munnen, jag ville inte att vår värd skulle se att jag fortfarande åt.
Vi satte oss ner och bad en gång till, denna gång var det en annan som bad, förra gången hade värden bett mig att be. Jag satt där med mina kletiga händer, försökte att få slut på det jag hade i munnen samt att få bort det som jag hade på händerna utan att någon skulle upptäcka det. Men förgäves, plötsligt slog det mig att jag satt där och försökte dölja mitt misstag för min värd som satt bredvid mig, knappt en meter ifrån mig.
Då förstod jag, min värd ville visa mig något, och jag insåg vad det var. Han hade sett mig hela tiden, om jag bara erkände mitt misstag, så skulle jag få gå och tvätta mina händer och min mun, men istället så satt jag där och kände mig utanför och mindre värd.....

Sen vaknade jag.
Här kommer uttydningen på min dröm:
Värden, författaren och ägaren av huset var Gud, Han har gett oss alla en speciell inbjudan att umgås med Honom, att lära känna Honom, att leva tillsammans med Honom. Han har förberett en plats för just dig. Salladen är det goda som Gud har tänkt för oss och kakan är synden som frestar oss, men som vi måste välja bort. Det spelar ingen roll hur liten din synd är, med synd följer mer synd, med synd följer skam, utanförskap och till slut död. Men Gud är en god Gud, Han älskar dig och mig så mycket att om vi bara erkänner vår synd för Honom så vill Han förlåta oss, ja, Han vill tvätta oss rena från skuld och skam. Han vill upprätta oss och om vi faller så vill Han resa oss upp och återupprätta oss, Han vill ge oss liv.
Gud Han har sett dig, Han ser dig alltid, Han vet allt om dig, vare sig du sitter, ligger eller står så vet Han om det, men oavsett vad Han har sett så älskar Han dig, Han älskar dig med en evig kärlek. Hans hjärta brister för dig varje gång Han ser dig göra fel val i livet. Han står där och väntar på att få upprätta dig.
Känner du inte Jesus, så skulle jag vilja hjälpa dig att ta första stegen mot en levande relation med Gud, ställa några korta frågor och be en bön tillsammans med dig! Är det du, klicka på denna länk för att komma till frälsningsbön! Jesus älskar dig!
Gud välsigne dig! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...