söndag 13 mars 2011

Lämna din synd och gå mot det som Gud har för dig!

Speciellt för J.C, men även till alla andra, jag upplever att Gud säger:
Det som har varit, det var och är inte mer, det som kommer har du ännu inte sett och du har ännu inte upplevt det.

Gud förlåter oss inte vår synd för att vi ska leva kvar i den utan för att vi ska lämna den och sträcka oss emot, ja, till och med jaga efter det som Han har för oss.
Paulus ord passar in här:
"Inte som om jag redan har gripit det eller redan har nått det målet, men jag jagar efter att gripa det, eftersom jag själv har blivit gripen av Kristus Jesus. Bröder, jag menar inte att jag redan har gripit det, men ett gör jag: jag glömmer det som ligger bakom och sträcker mig mot det som ligger framför och jagar mot målet för att vinna segerpriset, Guds kallelse till himlen i Kristus Jesus. Det är så vi bör tänka, alla vi fullkomliga." Fil.3:12-15

Lyssna på texten eller läs den här under.

"JAG HÖRDE INGA RÖSTER, ALLT BLEV LUGNT OCH TYST
NÄR HAN SÅG PÅ MIG OCH SA:
JAG ÄR LJUS OCH GLÄDJE, JAG ÄR KAMP OCH STRID
TÄNK PÅ VAD JAG SÄGER DIG!

ATT LÄMNA ALLT OCH FÖLJA MIG
KAN KOSTA DIG DITT LIV
MEN JAG GER DIG MYCKET MERA
ATT GÅ MIN VÄG OCH LYDA MIG
ÄR ÄNDÅ VÄRT SITT PRIS
FÖR JAG STÅR PÅ DIN SIDA

JAG SÅG INGA SYNER, MEN ALLT BLEV LJUST OCH TYST,
NÄR HAN VISADE MIN VÄG.
DU FÅR LIVETS MENING, MEN DITT KORS KAN BLI TUNGT
TÄNK PÅ VAD JAG SÄGER TILL DIG!

ATT LÄMNA ALLT OCH FÖLJA MIG
KAN KOSTA DIG DITT LIV
MEN JAG GER DIG MYCKET MERA
ATT GÅ MIN VÄG OCH LYDA MIG
ÄR ÄNDÅ VÄRT SITT PRIS
FÖR JAG STÅR PÅ DIN SIDA

ATT LÄMNA ALLT OCH FÖLJA MIG
KAN KOSTA DIG DITT LIV
MEN JAG GER DIG MYCKET MERA
ATT GÅ MIN VÄG OCH LYDA MIG
ÄR ÄNDÅ VÄRT SITT PRIS
FÖR JAG STÅR PÅ DIN SIDA
FÖR JAG STÅR PÅ DIN SIDA

ÅH JAG STÅR PÅ DIN SIDA
"


Gud välsigne dig! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...