lördag 19 juni 2010

Våra vänner och grannar

Följande text är tagen från "10 dagar av bön" av Cfan.eu
"Be ständigt och tacka hela tiden Gud. Gör så, det är Guds vilja i Kristus Jesus." 1Tess.5:17-18
Måndag 21/6-2010
De flesta människor som vi träffar, som vi älskar och håller kära, känner inte Jesus ännu. De är måltavlor för demoniska attacker. Deras tänkande är ofta förgiftat av fiendens viskande.

Gud älskar våra vänner och grannar. Han vill att de skall känna till sanningen och bli frälsta. Han vill att vi ska vittna om hans kärlek och vara ett salt och ett ljus.
Många kristna är rädda för att öppet erkänna Jesus och vittna om sin tro. Men hur skall människor där vi bor och arbetar få höra om Herren, om vi håller det mest värdefulla budskapet som någonsin kommit, hemligt för dem?

Vi skall inte försöka tvinga tron på dem, utan tillitsfullt leva som kristna, med klara åsikter i vissa frågor, vara orädda för att tala om dessa och stå upp för dem. De värsta vittnesmål en kristen kan ge är när andra kan säga om oss: "Han gör exakt samma saker som jag gör och är inte annorlunda än mig. Om det är kristendom, varför skall jag då vara kristen?"

Bönämne:
Vi ber att ...

  • vi skall få möjlighet att ta en tydlig ståndpunkt där vi ärar Gud bland våra vänner och bekanta.
  • vi inte skall göra saker tillsammans med andra som inte skulle glädja Gud.
  • vi skall ta tid med att uppriktigt be för våra vänners och grannars frälsning.
  • vi skall vara villiga att vittna om vår tro närhelst vi tillfrågas om det.
  • vi inte skall skämmas för Jesus så att Han inte skall behöva skämmas för oss.


Jag uppmanar dig att vara med och be under dessa dagar.
Vill du ha hjälp i bön kan du skicka in dina bönämnen och delta i denna böneperiod på denna länk.

Känner du inte Jesus, så har du möjligheten att börja göra det idag. Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta, den hjälper dig att söka Gud. Jesus älskar dig och vill uppenbara sig för dig!
Gud välsigne er! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...