torsdag 3 juni 2010

Dagar blir till år.

Dagar kommer och dagar går, minuter blir till timmar och timmarna till år. Tiden flyter fram och ibland stannar vi upp och frågar oss vad det är för dag, är det någon i min bekantskap som fyller år, är det någon som har namnsdag, finns det någon anledning till att fira idag. Bröllop, student, körkort, nytt jobb, ja, det finns mycket vi kan fira.
Men låt oss se på vad bibeln säger om vad det är för dag idag;
"Detta är den dag som HERREN har gjort, låt oss på den jubla och vara glada!" Ps.118:24
Hur kan du vara säker på att det är idag?
Därför att bibeln säger att varje dag ska vi tala om Guds frälsning med glädje.
"Sjung till HERRENS ära alla länder! Kungör hans frälsning från dag till dag!" 1Krön.16:23
Och för att varje dag är Guds nåd ny.
"HERRENS nåd är det att det inte är ute med oss, ty det är inte slut med hans barmhärtighet. Den är var morgon ny, ja, stor är din trofasthet. HERREN är min del, det säger mig min själ, därför står mitt hopp till honom." Klag.3:22-24
Guds nåd är idag ny, varje dag är en sällsam gåva från Gud och en skimrande möjlighet.
"Han säger ju: Jag bönhör dig i rätt tid, och jag hjälper dig på frälsningens dag. Se, nu är den rätta tiden, nu är frälsningens dag." 2Kor.6:2
Var glad och tacka Jesus, Han har räddat dig från mörkret. Jubla inför hans ansikte.
Känner du inte Jesus, så har du möjligheten att börja göra det idag. Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta, den hjälper dig att söka Gud. Jesus älskar dig och vill uppenbara sig för dig!
Gud välsigne er! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...