söndag 20 juni 2010

Vår arbetsplats

Följande text är tagen från "10 dagar av bön" av Cfan.eu
"Be ständigt och tacka hela tiden Gud. Gör så, det är Guds vilja i Kristus Jesus." 1Tess.5:17-18
Tisdag 22/6-2010
För människor i dagens industrialiserade värld är arbetsplatsen av stor vikt. Det gäller för kristna också.
Gud vill att vi ska vara på rätt ställe, att vi skall ha en positiv inverkan på vår arbetsmiljö och utföra vårt arbete väl. Vårt arbete skall också en känsla av självförverkligande och tillfredsställelse. Är det så för oss, eller är vi olyckliga i vårt arbete? Måste vi gå igenom mobbing, överarbete och orättvisa löner? Gör yngre eller äldre medarbetare livet svårt för oss? Är vårt arbete meningsfullt eller är det bara ett jobb som inte involverar någon överlåtelse alls för egen del?
Gud vill använda oss för att bygga sitt rike på våra arbetsplatser. Är det tid för förändring? Gud vill ge oss vishet så att vi vet var vi borde arbeta och vad vi borde göra. Han säger att vem som än saknar vishet kan be Honom om det och Han skall ge det med glädje.
Bönämnen:
Vi ber att ...
  • vi skall hitta arbeten som vi verkligen kan överlåta oss till och som förverkligar oss.
  • vi skall bli välbehandlade och få rättvis lön.
  • vi skall ges rätta uppgifter, kunder och projekt etc.
  • vi skall se förändringar som möjligheter snarare än som svårigheter, och vara villiga att låta Gud flytta oss någon annan stans.
  • vi skall vara till välsignelse för alla på vårt jobb - kollegor, överordnade, kunder, leverantörer etc.
  • vi skall se vårt arbete som en gåva från Gud och inte som någonting som vi förtjänat eller som resultatet av en karriärplan.
  • vi inte skall tala illa om våra arbetsgivare eller människorna i vårt arbete.

Jag uppmanar dig att vara med och be under dessa dagar.
Vill du ha hjälp i bön kan du skicka in dina bönämnen och delta i denna böneperiod på denna länk.
Känner du inte Jesus, så har du möjligheten att börja göra det idag. Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta, den hjälper dig att söka Gud. Jesus älskar dig och vill uppenbara sig för dig!
Gud välsigne er! / Johan

1 kommentar:

Andreas sa...

Ja det tog nog ett tag innan jag förstod att texterna de senaste dagarna kom från sidan "10 dagar av bön". Man är väl så van att det är du som skriver allt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...