lördag 1 maj 2010

Lugn i stormen.

Det finns många berättelser i bibeln som fascinerar mig, en av dem är den här;
"En dag steg Jesus i en båt tillsammans med sina lärjungar, och han sade till dem: "Låt oss fara över till andra sidan sjön." De lade ut, och medan de seglade somnade han. Då for en stormvind ner över sjön, och båten tog in så mycket vatten att den höll på att fyllas och de kom i sjönöd. De gick då fram och väckte honom och sade: "Mästare, Mästare, vi går under!" Han vaknade och talade strängt till vinden och vågorna, och de lade sig och det blev lugnt. Sedan frågade han dem: "Var är er tro?" Förskräckta och förundrade sade de till varandra: "Vem är han? Både vindarna och vattnet befaller han, och de lyder honom."" Luk. 8:22-25
Här befinner sig Jesus mitt i en storm, båten håller på att gå under och sjunka, men Jesus sover. Han har frid mitt i kaos, mitt i nöden, har Jesus frid.
Runt oss kan livet ibland vara kaos, som en storm, ett äktenskap eller relation kan knaka i fogarna, sjukdom kan drabba oss, vi kan bli svikna, förtalade, nedtryckta, utstötta, förföljda, mobbade.... Trots omständigheterna vill Jesus ge oss frid. Kan vi få tag på den (friden), så bara vet vi att vi kan lita på Gud och att Han sköter resten, vi vilar i Honom.
"Detta har jag talat till er, för att ni skall ha frid i mig. I världen får ni lida, men var vid gott mod. Jag har övervunnit världen." Joh. 16:33
Känner du inte Jesus eller känns friden långt borta, då vill Gud idag låta dig komma nära Honom, för att ge dig av sin frid.
Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta, den hjälper dig att söka Gud. Jesus älskar dig, Han vill uppenbara sig för dig och låta dig känna den frid Han vill ge!

Gud välsigne dig! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...