söndag 30 maj 2010

Livlöst och dött ...

Visst är det så, om vi inte har Jesus, då har vi ingenting!
Men har vi Jesus, då har vi allt!
"Ge därför akt på vad ni hör. Ty den som har skall få, men den som inte har, från honom skall tas också det han tror sig ha." Luk.8:18
Budskapet i bibelversen lyder så här;
Om du har Jesus, så skall du få, men om du inte har Jesus och du ändå tror att du har allt, kommer det som du tror är allt att tas ifrån dig. Det är detta som uppenbarelseboken talar om.
"Du säger: Jag är rik, jag har vunnit rikedom och behöver ingenting, och du vet inte att just du är eländig, beklagansvärd, fattig, blind och naken. Jag råder dig att av mig köpa guld som är renat i eld, så att du blir rik, och vita kläder att skyla dig med, så att din skamliga nakenhet inte syns, och salva att smörja dina ögon med, så att du kan se." Upp.3:17-18
Bibeln säger att det är viktigt att lära känna Jesus.
"Ty även om det skulle finnas så kallade gudar, i himlen eller på jorden - det finns också många gudar och många herrar - så har vi bara en Gud, Fadern, från vilken allting är och till vilken vi själva är, och en Herre, Jesus Kristus, genom vilken allting är och genom vilken vi själva är." 1Kor.8:5-6
Det är bara om vi känner Jesus som vi verkligen kan leva. Paulus uttrycker det så här i brevet till Galaterna;
"Jag är korsfäst med Kristus, och nu lever inte längre jag, utan Kristus lever i mig. Och det liv jag nu lever i min kropp, det lever jag i tron på Guds Son, som har älskat mig och utgivit sig för mig. Jag förkastar inte Guds nåd. Om rättfärdighet kunde vinnas genom lagen, då hade Kristus dött förgäves." Gal.2:19-21
Att lära känna Jesus och att få sina synder förlåtna, det är något jag skulle vilja att just du fick uppleva. Frälsningen är helt central i din relation med Gud och det absolut viktigaste för ALLA människor.
Känner du inte Jesus, så har du möjligheten att börja göra det idag. Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta, den hjälper dig att söka Gud. Jesus älskar dig och vill uppenbara sig för dig!
Gud välsigne er! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...