lördag 24 april 2010

Varför ska vi förvänta oss svar på bön? #2

Ännu en anledning kommer i dessa versar;
"Vidare säger jag er: Om två av er här på jorden kommer överens om att be om något, vad det än är, så skall de få det av min Fader i himlen. Ty där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem." Matt. 18:19-20
Kan du se anledningen?
Om inte läs versarna en gång till;
"Vidare säger jag er: Om två av er här på jorden kommer överens om att be om något, vad det än är, så skall de få det av min Fader i himlen. Ty där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem." Matt. 18:19-20
Svaret på frågan idag är;
  1. Två eller fler har kommit överens om att be!
  2. Gud är närvarande!
  3. Vi ber i Jesu namn!

För att sammanfatta och förtydliga;
Vi ska förvänta oss bönesvar för att Gud är närvarande. Han finns hos oss och vill svara på vår bön.
Känner du inte Jesus, så har du möjligheten att börja göra det idag. Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta, den hjälper dig att söka Gud. Jesus älskar dig och vill uppenbara sig för dig!
Gud välsigne dig! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...