söndag 18 april 2010

Jag vill!!!!

Viljan, är något som driver oss framåt, utan vilja är det svårt att komma någon vart.
Viljan att uppoffra.
Viljan att ge.
Viljan att ta emot.
Viljan att lämna.
Viljan att bli fri.
Gud vill, vill du?
Bibeln säger;
"Mannen kastade då av sig manteln, sprang upp och kom fram till Jesus, och Jesus frågade honom: "Vad vill du att jag skall göra för dig?"
Den blinde sade: "Rabbuni, gör så att jag kan se igen!" Jesus sade: "Gå, din tro har frälst dig." Och genast fick han sin syn och följde Jesus på vägen.
" Mark.10:50-52
"En spetälsk kom fram till honom och föll på knä och bad: "Om du vill, så kan du göra mig ren." Jesus förbarmade sig över honom, räckte ut handen och rörde vid honom och sade:
"Jag vill. Bli ren!"
Genast försvann spetälskan och han blev ren.
" Mark. 1:40-42
Jesus frågar dig;
Vad vill du att jag ska göra för dig?
Vad svarar du?
Känner du inte Jesus, så har du möjligheten att börja göra det idag. Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta, den hjälper dig att söka Gud och att öppna ditt hjärtas dörr. Jesus älskar dig och vill uppenbara sig för dig!
Gud välsigne dig! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...