tisdag 2 februari 2010

Den som gapar efter mycket......

Så var det dags igen, snön faller kraftigt, den yr i den starka blåsten. Vindarna tränger sig in i huset och temperaturen i huset faller. Då är vedskjulet bra, man kan hämta lite ved som man har slitit med tidigare på året. Lägga in dem i braskaminen och få den där härliga brasvärmen, åtminstone i något rum. Idag när jag skulle hämta in veden lastade jag på för fullt, man vill ju inte gå för många gånger. Det gick bra några steg, sen tappade jag det mesta ute i snön, typiskt. Då kom automatiskt det kända ordspråket fram: "Den som gapar efter mycket mister oftast hela stycket." I detta fallet skulle jag nog ha valt att gå två gånger. Så kom mina tankar till min relation med Gud, vad säger bibeln egentligen om när vi kommer till Gud i bön.
"Ha din glädje i HERREN, han skall ge dig vad ditt hjärta begär" Ps.37:4
I min relation med Gud gäller inte det ordspråk jag citerade innan, tvärtom, ju mer jag ber om desto mer får jag, om jag ber efter Guds vilja.
Gud välsigne er alla / Johan
Ps. Känner du inte Jesus, så kan du lära känna Honom, Länken här den leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta. Ds.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...