söndag 28 februari 2010

Hetaste tipset; Köp olja idag!

Idag vill jag dela ett bibelord med er, det blir viktigare och viktigare att våga inse vad det betyder. Jag vill inte på något sätt skrämma dig, men att blunda hjälper inte när man är på väg in i en stenmur i 110 km/h. Det är viktigt att förstå att det är av kärlek som Gud vill att du och jag inte ska vara oförberedda och gå miste om det Han har tänkt för oss.
"Då skall himmelriket liknas vid tio jungfrur som tog sina lampor och gick ut för att möta brudgummen. Fem av dem var oförståndiga och fem var förståndiga. De oförståndiga tog sina lampor men tog ingen olja med sig. De förståndiga tog olja i kärlen tillsammans med sina lampor. Då nu brudgummen dröjde, blev de alla sömniga och somnade. Vid midnatt hördes ett rop: Se, brudgummen kommer! Gå ut och möt honom. Då vaknade alla jungfrurna och gjorde i ordning sina lampor. De oförståndiga sade till de förståndiga: Ge oss av er olja! Våra lampor slocknar. De förståndiga svarade: Den räcker kanske inte både för oss och för er. Gå i stället till dem som säljer och köp. Men när de hade gått för att köpa kom brudgummen. Och de som stod färdiga gick med honom in till bröllopsfesten, och dörren stängdes. Sedan kom de andra jungfrurna tillbaka och sade: Herre, Herre, öppna för oss! Men han svarade: Amen säger jag er: Jag känner er inte. Vaka därför, ty ni vet inte vilken dag eller timme han kommer." Matt.25:1-13
Hur gör jag då för att köpa oljan?
Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs den med ditt hjärta (mena det du läser), så kommer den färska oljan från Gud att börja fylla ditt liv (din lampa), Jesus älskar dig och vill inget hellre än att du skall lysa för Honom.
Gud välsigne dig! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...