måndag 15 februari 2010

Snöbörda?

Snön föll sakta ner, den liksom dalade från skyn. Det redan vita snölandskapet, täcktes av ytterligare snö. Röken ur skorstenen ringlar sig upp mot skyn, flingorna faller nu lite tätare och intensivare. De spår som bildats i snön täcks sakta igen och snart syns de inte längre. Under en trappa kan man se en hopkurad gestalt, lyssnar man noga, kan man höra de svagt raspande andetagen. Innanför presenningen som den insvepta gestalten kurar i finns ett hjärta som slår, ett hjärta som drömmer, ett hjärta som längtar. Någon meter upp, bakom dörren, i soffan sitter en annan gestalt och njuter i brasans värme, även i hans bröst finns ett hjärta som slår, ett hjärta som drömmer, ett hjärta som längtar. Vem av dem bär den tyngsta bördan?
Bibeln säger:
"Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor* så skall jag ge er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar. Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt."" Matt.11:28-30
Kom till mig säger Jesus. Länken här leder till "Frälsningsbön", klicka på den och läs bönen med ditt hjärta, Jesus älskar dig, Han vill lätta på dina bördor och hjälpa dig att uppfylla dina drömmar och din längtan.
Gud välsigne dig! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...