tisdag 14 juni 2011

Dag 2: Håll utkik efter Gud och vänta på Honom

Översatt från Cfan:s website
Håll utkik efter Gud och vänta på Honom

Tisdag, 14 Juni 2011

Men jag, jag skall skåda efter Herren, jag skall hoppas på min frälsnings Gud. Min Gud skall höra mig. Mika 7:7

Evangeliets hjärta är Guds Sons genomborrade hjärta. Allt sker där på korset. Gud är där förfärad och misshandlad av vår synd, vår knutna näve i hans ansikte, och ändå sker en hisnande vändning, korset blir ett instrument för återlösande kärlek, upprättelse och frälsning. Han dog för dem som dödade Honom. Genom sitt blod, förlät Han dem som utgjöt det.

Reinhard Bonnke

Orginaltext hittar du här...



2 kommentarer:

Mli sa...

Jag har problem med Jesus. Bara att skriva det känns fel. Sånt ska man inte säga, får man inte säga.
Jag kommer från en kristen familj,
jag tror helt och fullt och fast på Gud, himmelens och jordens skapare. Och jag tror på himmlen, paradiset.
Jag vet ännu inte om det betyder att jag också tror på helvetet, men jag tror kanske på att det finns en möjlighet att alla inte hamnar i himlen. Jag är i alla fall rädd att inte göra det.
Och om jag är rädd att inte få komma till himlen, då kanske jag inte får det heller.
Och det skrämmer mig ännu mer.
Det som gör mig rädd är just mitt problem med Jesus. Hela kristendomen bygger på relationen med honom. Och det är en relation som jag inte... jag vet inte.. ”har” (fel ord, men det bästa jag orkar formulera just nu)
Jag ber ofta. Och jag får ofta svar. Men den jag ber till är inte Jesus. Jag ber till Gud. Alltid.
Visst kunde jag be till Jesus också, men det känns ändå som om jag känner Gud bättre.
Men om Gud och Jesus är samma – och de är de ju enligt vårt treeniga synsätt. Då borde det ju inte spela någon roll? Vem man ber till. Två olika namn på samma? Fast inte riktigt. Fader och son.
Enligt bibeln kan ingen komma till himlen utom genom Jesus. Så om jag då bara ber till Gud, och inte känner Jesus så bra... (men ändå tror på honom och vad han gjort för oss) var står jag då?
Jag tror att det är det mitt sökande handlar om. Att lära känna Jesus, försöka hitta kopplingen mellan honom och Gud. Är de samma? Är de inte riktigt? Spelar det någon roll till vem man ber?

Sanningen skall göra dig fri! sa...

Hej Mli!
Jag kommer att försöka räta ut dina frågetecken, det får bli i ett inlägg.
Men vill gärna uppmuntra dig och tacka för den ärlighet och uppriktighet jag upplever att du har.
Problemet är nog inte så stort som du upplever att det är, för Gud/Jesus finns nära dig. Du tror ju redan på Honom.
Gud välsigne dig! / Johan
Ps. Det kommer ett inlägg, men läs dagens hälsning från Reinhard Bonnke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...