torsdag 21 april 2011

Aldrig mer ensam...

Skärtorsdag, för Jesus var det en dag av smärta och ångest, Han visste vad som väntade Honom. Men trotts detta så valde Han att gå igenom varje steg, en lärjunge ville hjälpa Jesus med det som han tyckte var en lösning, en mänsklig lösning, våld.
Han högg av en av soldaternas öron, men Jesus valde att göra som Han själv undervisat, att vända andra kinden till, att möta hat med kärlek. Han tog upp soldatens öra och gjorde honom hel igen och soldaten hade åter båda öron på plats.
Nu tänker du kanske att en sådan sak kan inte hända, men jag kan säga att jag med egna ögon sett ben som varit för korta växa ut, eksem som plågat mina händer försvinna, så jag tror med full visshet att Jesus satte tillbaka soldatens öra och gjorde det som nytt.
Skärtorsdagen är den dag då Jesus blev övergiven av dem som var Honom nära, Han blev sviken, men, men, men, Han svek inte dem, och Han svek inte mig, och Han svek inte dig. Han kommer aldrig att svika dig, vi kan lämna Honom och vända Honom ryggen, men Han lämnar aldrig oss, Han sviker aldrig oss, Han vänder oss aldrig ryggen.
Bibeln säger:
"Du omsluter mig på alla sidor och håller mig i din hand." Ps. 139:5

"Och se, jag är med er alla dagar intill tidens slut." Matt. 28:20


Jesus lämnar aldrig dig, Han överger aldrig dig, vänd dig åter till Honom, Han väntar på Dig!!!!
Är det du, klicka på denna länk för att komma till frälsningsbön! Jesus älskar dig!
Gud välsigne dig! / Johan

Bild hämtad från: http://www.fotoakuten.se/albums/userpics/halla_hand.jpg

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...