onsdag 26 september 2012

Press och stress!!

Skolan pressar barnen hårt, massor av läxor och som förälder till barn som ska få betyg, känns pressen även på mig.
Det stressar och gnager...

Jobbet blir också en faktor som ökar pressen, man förväntas alltid att göra mer än vad man gör, och gör man mer så finns det fortfarande ännu mer som står på tur.

Nu vill jag inte på något sätt klaga på mitt jobb, inte heller säga att jag gör mindre än vad jag kan, för det gör jag inte, men det jag vill säga är att man känner alltid att det som finns runt omkring ställer väldigt höga krav på en...

Det finns så mycket krav...

Det finns så mycket stress...

Men ett vet jag och det är att Gud ställer inga höga krav på oss... Smaka och se att Gud är god står det i Psaltaren, och här kommer ett ord på vägen till dig men även till mig själv:

Jesus säger:
"Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor så skall jag ge er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar. Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt." Matt. 11:28-30

Vill avsluta med att säga att Jesus älskar dig!
Gud välsigne dig! / Johan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...