Personliga vittnesbörd

Hej!
På denna sida kommer jag att lägga upp personliga vittnesbörd bl.a. från er läsare, har Gud gjort något i ditt liv som du vill berätta för andra om?
Dela med dig av det här!
Skriv och berätta om hur Gud har hjälpt dig och vad Han betyder för dig, till johan9496@gmail.com skriv "Berättelse ur livet" i rubriken.

Jag ska läsa dem och kommer att publicera seriösa och ärliga berättelser, efter att jag kontaktat er igen.

Eller kommentera in vad Gud har hjälpt dig med längst ner på sidan, jag kommer även här att endast låta seriösa och ärliga berättelser finnas kvar.
Gud välsigne er! / Johan



Det finns plats för DIN berättelse här.....


På botten blev Jesus min utväg.

Det har varit en prövningens och ansningens vecka för mig, där jag har skrivit till några troende för att söka stöd i min "själsliga ansning" (om man ska uttrycka sig på bibliskt sätt).
......
Om jag ska ta historien kort så väcktes jag en dag av en fågel som verkligen lät "o-ljuvt". Sen var det som något visade mig/talade till mig och sade att idag blir en prövningens dag. Det var så starkt att jag sade det rakt ut
-"Idag blir en prövningens dag".
Den dagen visade Helig Ande mig mina stora brister. Jag blev helt knäckt. Tillståndet ledde till att jag kände att jag var tvungen att göra bot. Men när jag insåg hur stor min synd var, och att jag aldrig skulle kunna bli rättfärdig visade Han mig hur stor Han är. Att Han sänt Jesus för att vi ska kunna klara att bli just så rättfärdiga som krävs. Jag hade trott på det innan, men aldrig riktigt vågat tro på det. Det här förde mig i alla fall närmare vår fader än jag någonsin varit förut. Han känns nära och jag känner mig älskad, som om jag vore vår faders barn, vilket jag antar att jag är nu. Att leva i nåd är sannerligen en gåva :) Jag ska verkligen hålla den här kontakten med honom levande.
När jag skrev det senaste mailet var jag på botten. Jag såg ingen utväg. Jesus blev det.
Allt det här har lett till en insikt. Att Herren vill vara oss nära och bli älskad tillbaka, inte kännas som ett tvång. Och det är så sant som det är skrivet, att Han ansar varje älskat träd så att det bär mer frukt. Jag tror på riktigt nu. Jag är älskad och det gör att jag vill älska.
Ära vare Gud i höjden och frid på jorden, hos människor som Han ÄLSKAR!
För det gör han :)

Mvh en glad Johannes.

Ps.
När man är frälst mår man helt underbart några dagar. Sen går känslan tillbaka till det vanliga,men släpp då inte för allt i världen det som den helige Ande har lärt dig och gå tillbaka till det gamla lunket. Lev i frid, Älska Gud, Älska alla människor och respektera allt liv. Gud har skapat allt liv och då ska allt liv respekteras.
Jag önskar alla sökande allt gott. Kom bara ihåg att gå med Jesus är en väg, ingen säng att vila i. Det kommer sen. Man måste gå för att komma fram. / Johannes


Räddad från en framtid utan hopp.


David berättar om sin kamp mot droger och alkohol, men också om det hopp som blev hans räddning.





Johan från södra Sverige skriver:


Varifrån skall min hjälp komma?
Denna fråga ställer jag åtminstonne till mig själv många gånger, och fast jag vet svaret, så verkar det ändå som att det krävs en fråga!
Jag var ute och motions-sprang i veckan, i mina vantar finns en ficka där man kan förvara sina nycklar. Jag låste dörren, stoppade i nyckeln i fickan i vanten, försökte få ordning på mina hundar och sprang iväg. Efter lite mer än en kilometer, kommer jag plötsligt att tänka på min nyckel. Till min fasa ligger den inte längre kvar i fickan på vanten.

Varifrån skall min hjälp komma?

Genast började jag att be, vände tillbaka samma väg som jag hade kommit för att leta, så desperat man blir. En halvtimme senare har jag nästan givit upp, och börjat tänka; Ska jag behöva byta lås? Vad kostar det? Vad ska min fru säga? Hon kommer inte att bli glad? Hur kunde du vara så oförståndig?

Frågor av tvivel är aldrig bra, nej, Gud nu får du hjälpa mig, jag kan inte hitta nyckeln själv, hjälp mig, jag behöver dig och jag behöver verkligen den där nycklen! Så några steg längre fram, där låg den, jag hade letat flera gånger på det stället tidigare. Men Gud är god och genom Hans nåd så hittade jag min nyckel. TACK JESUS ATT DU HÖR BÖN OCH SVARAR!

Nu kanske du säger att det där är väl inget, och jag kan verkligen inte hålla med dig, det betydde väldigt mycket för mig, och jag har varit med om liknande tillfällen tidigare, då saker försvunnit för mig, men som jag genom bön och vägledning från Gud hittat igen.

Vad vill du säga med detta Johan, jo, för Gud är ingenting omöjligt, ingenting. Det finns inget som är för stort för Gud och inte heller något som är för litet för Honom, Han bryr sig om hela oss, inte bara en liten del av oss, utan hela oss.

Låt ditt svar på frågan: Varifrån skall min hjälp komma?, vara att du söker Gud och ber Honom om hjälp, ge inte upp, fortsätt, och när tvivel kommer, slå ner det, slå ner det med Guds eget ord:

"1 Jag lyfter mina ögon upp till bergen.
Varifrån skall min hjälp komma?
2 Min hjälp kommer från HERREN, som har gjort himmel och jord.
3 Inte skall han låta din fot vackla, inte slumrar han som bevarar dig.
4 Nej, han som bevarar Israel, han slumrar inte, han sover inte.
5 HERREN bevarar dig, HERREN är ditt skydd
på din högra sida.
6 Solen skall inte skada dig om dagen,
och inte månen om natten.
7 HERREN skall bevara dig från allt ont,
han skall bevara din själ.
8 HERREN skall bevara din utgång och din ingång
från nu och till evig tid." Psaltaren 121


Jag kan inte nog tacka Gud för allt gott som Han har gett mig och ger mig varje dag, att känna Jesus är värt allt för mig!

Jag vill idag ge dig möjligheten att överlåta dig till Gud och ta första steget mot en levande relation med Honom. Klicka på denna länk och läs "frälsningsbönen" med ditt hjärta (mena det du säger), så tar du första steget mot Gud, Jesus älskar dig!
Gud välsigne er! / Johan


Klicka här för att komma till inläggen på "Gud och Jesus"...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att vittna om jeus är en fröjd och dela upplevelse med andra och många år min kristen liv är det vigtigast Jesus blod och den Heliga Andens kraft och att blir segrare in tron kanp dagligen är en tack segelse och detta liv med Jesus är välsignat och full av spännane stunden med bön också och frid innesta inne och ljus till vardagens kärlek ,tack med välsignat dag ,keijo södertälje

Sanningen skall göra dig fri! sa...

Tack Keijo för att du kommenterat, Gud välsigne dig! / Johan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...